söndag 14 juni 2009

Förberedelser.

För att det ska blir för tungt och svårt att hänga med på plats sitter jag hemma och läser igenom regler och röstningsförfarande. Har jag lite hum om hur det funkar på förhand kan jag fokusera mer på själva uppgiften än på att förstå den. Tänker jag.

Funderar på att skriva ut alla mina jurykollegors biografier och läsa på planet ner på tisdag. Det blir säkert roligare om man vet lite om dem innan man ses. Ah, där är Philippe Meunier från Canada, det var ju han som gjorde brandingen och formgivningen för The Beatles "Cirque du Soleil Love" album. Typ.

Annars gillar jag hur man utnyttjar den tid vi lever och och de möjligheter internet och sociala medier ger. Skam vore väl annars. Vi har redan under någon månad på förhand haft en hel del mejlkontakt med varandra, det finns en diskussionsgrupp på Windows Live där det snickesnackas lite och vi har självklart också en grupp på Facebook.

Det drar ihop sig.

2 kommentarer:

Jonas Peterson sa...

Du får ta och prata med min vän, Grant Rutherford. Du hade gillat hans smak, han gjorde bl.a The Big Ad för ett par år sen.

Gunnar sa...

Det hade jag gärna gjort, Jonas. Jag såg fram emot det. Men Grant kommer tyvärr inte, hans dotter har blivit sämre. Du känner säkert till resten. Jag skickade honom ett mejl, fast vi aldrig mötts. Känner för honom. Men vi har lovat att "keep him in the loops" vad det gäller juryarbetet.