tisdag 16 juni 2009

Välkomstmiddag.

Jag känner mig otroligt uppvaktad. Eller uppassad kanske är ett bättre ord. Att vara jurymedlem känns än så länge väldigt privilegierat. Ankomstdagen börjar lida mot sitt slut och jag är trött men ska försöka mig på en kort resumé.



Efter en något strulig start på flygresan, med väntan på en saknad flygvärdinna och missad slot-tid landade jag till slut i Nice. Där möttes jag av en tjej med en skylt med mitt namn. Hon lotsade mig och min fru – som är med några dagar i början – till en svart Mercedes med Cannes Lions logotyp på dörrarna, kalla vattenflaskor i baksätet och en egen chaufför. Han tog oss till vårt hotell. Och då snackar vi inte vilket hotell som helst.

Hotel Martinez är det inte tal om att bära några väskor själv eller så. Nä nä. Dem lämnar man i bilen, får ett kvitto och sedan står de på rummet. Bara sådär. När vi checkat in blir vi guidade runt hela hotellet av en person som visar oss var allt ligger och hur det fungerar. Hon följer oss ända in i rummet och visar var allt finns även där. Känns lite icke-europeiskt alltihop. Lite American style.

Ikväll har vi varit på "Dinner in honour to the juries" med alla jurymedlemmar från Direct-, Promo- och PR-kategorin. På middagen fanns också diverse representanter från Cannes Lions-organisationen, och CEO:n Philip Thomas höll ett väldigt varmt, välkomnande och roligt tal till oss. Han hoppades att vi fått tid till att njuta av solen och värmen lite idag, för från och med nu kommer vi inte att se röken av något av det.

I morgon börjar allvaret. Stay tuned.

2 kommentarer:

Honungspojkens mamma sa...

Lycka till! Hoppas du får en fantastisk vecka...

(Halkade in här via Ulrikas blogg)

Abbes pappa sa...

Tackar! Kul att se dig här också.